Thursday, October 2, 2014

MASALAH METABOLISME BADAN


Ada org tetap kekal kurus walaupun makan banyak, sebalikya ramai mengalami masalah pertambahan berat badan meskipun hanya makan sekali sehari. Orang yang kekal kurus dikatakan mempunyai  kadar metabolisme tinggi dan proces pencernaan bagi mendapatkan tenaga berlaku dgn cepat, manakala individu gemuk sebaliknya. 

Metabolisme adalah proses badan menukarkan kelori daripada makanan kepada tenaga. Keperluan kalori badan atau tenaga setiap org berbeza2 mengikut gaya hidup masing2.C0ntohnya lelaki dewasa yg aktif yg berusia antara 20-39 thn dgn berat 55 kg memerlukan 2,530 kalori sehari. Jika anda tidak aktif keperluan tenaga harian adalah jauh lebih rendah.


METABOLISME MEMBABITKAN 3 PEKARA ASAS

Kadar metabolik asa yg merangkumi keperluan untuk membolehkan badan berfungsi dgn baik . Biasanaya  setiap orang menggunakan sehingga 75% daripada tenaga harian untuk tugas ini.

Pencernaan dan penyerapan makanan. Kira-kira 10% daripada kalori harian digunakan untuk tugas ini.

Aktiviti fizikal harian seperti bersenam pula akan membakar tenaga yang ada. Berapa banyak tenaga dibakar bergantung kepada tahap aktiviti yg dilakukan.


FAKTOR2 YG AKAN MEMPERLAHANKAN METABOLISME

UMUR : Metabolisme akan menjadi perlahan dgb peningkatan umur pada kadar 5% slps 40 thn. Apabila usia meningkat, keanjalan otot juga merosot dan paras lemak badan meningkat. Otot lebih aktif berbanding tisu lemak dan ini sebabnya apabila otot berkurang, kadar metabolisme juga menurun.

JANTINA : Secara umumnya, metabolisme lelaki lebih cepat berbanding wanita krna saiz badan mereka lebih besar dan mempunyai kurang lemak.

MASALAH HIPOTIROIDISME : Kelenjar tirod yg kurang aktif akan memperlahankan metabolisme dan masaalah ini boleh menyumbang kpd pertambahan berat badan.

GENETIK: Sesetengan org memang beruntung dilahirkan dgn kadar metabolisme cepat


CARA MENINGKATKAN METABOLISME BADAN

MEMBINA OTOT - Badan kita sebenarnya berterusan membakar kelori semasa kita berehat. Kadar metabolisme pada waktu berehat adalah lebih tinggi pada mereka yg lebih berotot.

BERSENAM - Bersenam tidak membina otot namum ia mampu meninggikan kadar metabolisme selepas kita melakukanya

MINUM BANYAK AIR - Meminum banyak air dan memakan buah-buahan meningkatkan metabolisme badan, badan kita memerlukan air untuk memproces kalori.

PEDASKAN MAKANAN - Makanan yg pedas mengandungi bahan kimia yg boleh meningkatkan kadar metabolisme

MAKAN LEBIH PROTIEN - Badan membakar kalori 2 kali ganda bagi menghadamkan protien berbanding lemak atau karbohidrat.

MINUM KOPI - tapi pastikan kopi yg tidak dicampur cream dan gula .

P/S Seperti yg anda lihat, untuk meningkatkan kadar metabolisme, memerlukan anda mengubah beberapa tabiat lama anda . Mengabungkan terapi hormon dan metabolisme FIRMAX3 dgn hanya sapu di nadi tangan dan di bawah leher dapat memlancarkan perjalanan darah, mengaktifkan semula kelenjar tirod serta membantu meningkatkan kadar metabolisme badan dgn serta merta. Selepas sapuan anda akan rasa badan lebih mengeluarkan peluh menandakan metabolisma anda telah meningkat. Dengan ramuan istemewa, formulation terbaik berserta  teknologi nano terbaru membakar lemak dgn pantas. Yang mempunyai masalah berat badan akan merasa penurunan berat badan mendadak dalam masa seminggu.



TERUS BELI: 



NAK DISKAUN???? NAK FREEGIFT??? 

Sila SMS atau Whatapp ✄ ✄ ✄ DISKAUN ✄ ✄ ✄ DISKAUN ✄ ✄ ✄ DISKAUN ikuti langkah2 berikut: 

FIRMAX3: SMS kod F3 ke 0192957581 segera  
SOULMAX3: SMS kod S3 ke 0192957581 segera 
O2MAX3: SMS kod O3 ke 0192957581 segera 

LIKE & SHARE 

http://facebook.com/iloverf3world 

Tanya #pakarsusuk 

Call/SMS 0192957581 
WhatsApp 01119485285 
PM http://facebook.com/messages/iloverf3world 

Website: www.rf3world.com 
ID: MyNetWork

No comments:

Post a Comment