Monday, October 6, 2014

PEMASALAH HORMON DAN JERAWAT YANG BERLAKU KEPADA KULIT WAJAH

Punca masalah jerawat memang sentiasa dikaitkan dengan pelbagai elemen dan salah satu daripadanya ialah hormon yang dihasilkan oleh tubuh penghidap masalah jerawat itu sendiri. 

Walaupun jerawat bukanlah sejenis penyakit yang boleh membahayakan nyawa tetapi untuk perkongsian kali ini, saya akan menerangkan anda bagaimana hormon boleh menyebabkan berlakunya masalah jerawat keatas anda.

Pertumbuhan jerawat pada kulit terutamanya di muka boleh menyebabkan penghidapmenjadi kurang berkeyakinan dengan penampilan dirinya sendiri.
Namun salah satu punca penyebab jerawat datangnya dari tubuh penghidap itu sendiri dan untuk pengetahuan anda walaupun remaja yang selalu mengalami masalah hormon tidak stabil disebabkan proses tumbesaran, ketidakseimbangan hormon juga berlaku kepada orang dewasa.

Secara umumnya, pertumbuhan jerawat berpunca daripada pengeluaran hormon androgen yang menstimulasikan kelenjar sebaceous dan menyebabkan kelenjar tersebut membesar atau mengembang. Penghasilan hormon androgen menghasilkan sebum yang menjadikan kulit lembut dan kalis air.

Menurut artikel-artikel lepas sebum yang terkumpul dan tersumbat di dalam liang roma kulit akan dijangkiti bakteria dan sel kulit mati. Maksudnya lebih banyak sebum yang dihasilkan oleh hormon androgen, lebih tinggi potensi untuk kilit seseorang itu ditumbuhi jerawat.
Apabila peningkatan pengeluaran hormon androgen berlaku, kelenjar sebaceous dan lapisan kulit di dalam liang roma turut berubah.
Remaja lelaki dan perempuan yang mengalami perubahan hormon juga akan berganti kulit dengan kerap sewaktu akil baligh.

Dalam tempoh inilah kita kerap jumpa remaja yang mengalami masalah seperti jerawat samaada serius atau tidak. Seperti yang saya nyatakan sebelum ini, bukan remaja sahaja yang mengalami masalah jerawat, orang dewasa juga mempunyai peluang untuk menghidap penyakit kulit berjerawat ini.
Namun bagi orang dewasa, masalah ketidakseimbangan hormon ini berlaku secara sementara dan tidak berlarutan dalam jangka masa yang lama tetapi masih berpotensi untuk terpaksa mendapatkan rawatan ke atas masalah jerawat tersebut.

Pertumbuhan semula jerawat buat pertama kali setelah sekian lama kulit tidak berjerawat boleh disebabkan oleh pms, peri menopause dan juga menopause.
Kelainan pengeluaran hormon dalam tempoh kehamilan atau sewaktu kitaran menstrual.

Pcos (Polycyctic Ovarian Syndrome) di mana pesakit mengalami masalah pertumbuhan atau keguguran rambut, kulit di sekeliling ketiak atau lipatan-lipatan kulit pada tubuh menjadi lebih gelap dan kegemukan pada kawasan perut.

Selain itu ketidakseimbangan hormon juga dikaitkan dengan keadaan tekanan emosi dan psikologi yang kronik yang boleh dirawat dengan beberapa kaedah.
Firmax 3 adalah formulasi sempurna dan diakui sebagai pemulih hormon semulajadi terbaik.

Bintang baru dunia bio-perubatan yang lebih efektif dan berkesan.
Kandungan istimewanya diketahui mengimbangi pengeluaran hormon secukupnya untuk menghindari jerawat dan kesihatan serta kehidupan yang sempurna.

Juga sebagai pencegah jangkitan, menukar phytohormone, mengimbangi metabolisme, antioksida dan merehatkan otot.
Firmax 3 juga membantu menghindarkan jerawat, menghalus serta melembutkan kulit wajah selembut sutera.



TERUS BELI: 



NAK DISKAUN???? NAK FREEGIFT??? 

Sila SMS atau Whatapp ✄ ✄ ✄ DISKAUN ✄ ✄ ✄ DISKAUN ✄ ✄ ✄ DISKAUN ikuti langkah2 berikut: 

FIRMAX3: SMS kod F3 ke 0192957581 segera  
SOULMAX3: SMS kod S3 ke 0192957581 segera 
O2MAX3: SMS kod O3 ke 0192957581 segera 

LIKE & SHARE 

http://facebook.com/iloverf3world 

Tanya #pakarsusuk 

Call/SMS 0192957581 
WhatsApp 01119485285 
PM http://facebook.com/messages/iloverf3world 

Website: www.rf3world.com 
ID: MyNetWork

No comments:

Post a Comment