Wednesday, September 17, 2014

Penyebab Stretch Mark Yang Kurang Diketahui Umum


Pelbagai krim yang anda gunakan untuk menghilangkan stretch mark pada badan anda boleh jadi hanya membuang-buang wang anda saja. Kerana fakta yang cukup penting tentang stretch mark telah diungkap dalam sebuah kajian yang dimuatkan dalam Journal of Investigative Dermatology, seperti yang dilaporkan oleh Womenshealthmag.com.

Dalam kajian yang melibatkan 33.930 orang, terungkap bahawa faktor genetik juga sangat mempengaruhi terjadinya stretch mark pada kulit anda. Faktor ini boleh meningkatkan risiko kejadian stretch mark yang banyak terjadi saat kehamilan hingga 40%. Keanjalan kulit memang dipengaruhi beberapa gen di dalam tubuh, kerana itu tidak semua orang mempunyai keanjalan kulit yang sama, sehingga risiko kejadian stretch mark pun berbeza-beza.

Padahal sebelum ini faktor genetik tidak dianggap boleh berpengaruh. Seperti yang dikatakan salah satu penyelidik, Joyce Tung, Doktor Falsafah, "Sebelum ini, tidak ada jenis gen yang kami ketahui berkaitan dengan munculnya stretch mark."

Pencetus utama dari stretch mark adalah tekanan berlebihan pada kulit. Dan hal ini tidak hanya berlaku pada kaum wanita lelaki pun mengalaminya. Namun, pada wanita kejadian stretch mark mencapai 55%, sedangkan pada lelaki hanya 25%.

Untuk mengatasi stretch mark, ada tiga kaedah yang dianggap para ahli keselamatan dan berkesan iaitu: Krim Tretinoin, kaedah microdermabration, dan rawatan dengan laser.

P/s: Rangkaian produk RF3World mampu menyelesaikan masalah anda dengan cara:

1. Menstabilkan hormon dengan krim terapi hormon Firmax3. Firmax3 diketahui sebagai penstabil hormon semulajadi dengan teknologi NANO yang dan merupakan terapi hormon paling sempurna.

2. Membantu mengaktifkan sel induk, mengatasi kesan penuaan secara berterusan dengan mencipta satu keajaiban anti penuaan terbaik untuk kekal muda, cantik dan sihat dengan Soulmax3.

3. O2Max3 Serum khusus untuk mencerahkan kulit dengan menggunakan oksigen sebagai pengantar serum masuk ke dalam kulit dan membersihkan, memperbaiki struktur kulit, mencerahkan dan memutihkan wajah serta membunuh bacteria.
O2Max3 mengubah tekstur kulit anda kelihatan lebih licin dan cantik, menghidratkan dan menambahkan antioksida pada permukaan kulit. Menambah baik penampilan kulit, tekstur, seri dan daya hidup.
O2Max3 digabungkankan dengan adunan sinergi rejunenator kulit yang terbukti berkesan

Dapatkan Rangkaian Produk RF3World Sekarang!





No comments:

Post a Comment