Wednesday, September 17, 2014

Selebriti Antarabangsa Memilih 'Dragon Blood'

Produk terbaru RF3World adalah O2Max3, Dragon Blood Serum. Serum dengan Terapi Oksigen berteknologi Epidermis Growth Factor (EGF) atau Faktor Pertumbuhan Epidermis.

Antara Artis Antarabangsa yang menggunakan Produk Dragon Blood

Bahan utama O2Max3 adalah Dragon Blood atau Darah Naga. 

Darah Naga adalah merupakan bahan produk kecantikan terkini yang juga mempunyai nama yang sangat unik. Mahu atau pun tidak, suka ataupun tidak, kita mesti tertarik dengan namanya dan tertanya-tanya apakah manfaatnya. Adakah benar ianya daripada darah naga? 

Darah Naga pada masa ini adalah salah satu bahan yang paling hangat dalam dunia kecantikan dan penjagaan kulit. Selain daripada nama yang hebat, apakah manfaat dan tarikan darah Naga?

Darah Naga adalah serum merah daripada Pokok Darah Naga (Dragon Blood) yang terdapat banyak di sepanjang hutan hujan Amazon. Ia juga dipanggil Sangre de Drago dan Sangre de Grado. Ia menjadi bahan utama dalam perawatan hampir semua masalah kulit oleh masyarakat tempatan. Luka, gigitan, terbakar, sengatan, ruam, melecet, luka-luka dan kecacatan kulit. Apa pun masalahnya, boleh menerima manfaat daripada penggunaan serum merah pokok ini. 

Darah naga mengandungi pelbagai sumber asli sebatian, banyak yang telah dikaji dengan baik. Serum ini kaya dengan fenol antioksidan pelindung, dan sebatian anti-radang pelbagai jenis. Oleh kerana sebatian ini, Serum Darah Naga membantu melindungi sel-sel kulit, dan mengurangkan kemerahan dan bengkak. Ia juga mengandungi kumpulan sebatian yang dipanggil proanthocyanidins, yang sebenarnya membaiki kolagen, protein kekisi seperti yang utama yang membentuk banyak tisu. Selain itu, Darah Naga mengandungi taspine, tisu-penyembuhan ejen diketahui. Serum ini juga menunjukkan anti-bakteria, anti-virus dan aktiviti antikulat. Inilah sebabnya mengapa Darah Naga digunakan begitu meluas kepada keadaan kulit berjangkit semua jenis dengan jayanya.



Manfaat Darah Naga
  • Menghentikan pendarahan, mempercepatkan penyembuhan dan mengelak luka dari jangkitan
  • Merawat demam, radang gusi, dan usus dan ulser perut.
  • Disyorkan sebagai rawatan pendarahan dan kanser,
  • Sebagai terapi antivirus untuk bahagian atas saluran pernafasan dan virus perut,
  • Rawatan untuk pemulihan seperti gangguan kulit
  • Penjagaan kulit anti-penuaan
  • Pelindung mempertahankan kulit daripada kerosakan alam sekitar seperti radikal bebas dan apa-apa perubahan
  • Sifat antioksidan, mencegah kerosakan kepada komponen struktur kulit dan DNA, sekali gus mengekalkan integriti kulit.
  • Mempunyai ciri-ciri anti-radang yang sangat baik yang merangsang pertumbuhan sel-sel fibroblast kulit manusia
  • Membantu untuk menyembuhkan dan menjana semula kulit yang telah rosak akibat kecederaan, jerawat, atau lain-lain jenis keradangan kulit.
  • Mengandungi fitokimia yang banyak, termasuk pelbagai antioksidan kuat.


Darah Naga: "Liquid Face-Lift"

Pada masa kini, Darah Naga telah menjadi terkenal sebagai Liquid Face-lift. Selain daripada manfaat yang dinyatakan di atas, ia juga mengandungi sebatian tertentu yang mempunyai kesan anti-penuaan yang berkuasa, termasuk mengurangkan kulit kendur, meningkatkan keanjalan dan menggebukan kulit. Darah naga juga boleh membentuk dan mengangkat kulit untuk mencapai penampilan yang dramatik muda, semua tanpa memerlukan pembedahan mahal dan invasif.

Antara Selebriti Antarabangsa yang diketahui menggunakan Produk berasaskan Darah Naga adalah Angelina Jolie, Lady Gaga, Emma Stone, Blake Lively dan Victoria Beckham.







No comments:

Post a Comment